Підприємства Метінвесту перейшли на автоматизовану систему подачі пропозицій і збору ідей співробітників з метою підвищення операційної ефективності бізнесу. Реалізація цього проекту тривала протягом 9 місяців від моменту формування технічного завдання до введення в промислову експлуатацію. Впровадження ІТ-рішення здійснювала проектна команда спеціалістів Групи Метінвест (бізнес-замовника), технічних експертів Метінвест Діджитал (ІТ-бізнес-партнера Групи Метінвест) та команда консультантів SAP.
SAP Innovation Management являє собою автоматизовану крос-функціональну платформу, яка дає співробітникам змогу швидко оформити й подати ідеї щодо безперервних поліпшень, а менеджерам – забезпечити систематичний і керований процес їхньої оцінки та впровадження. Рішення охоплює всі фази життєвого циклу пропозицій:
- створення;
- публікацію та класифікацію;
- спільну крос-функціональну роботу;
- аналітику;
- оцінку.
Крім цього, SAP Innovation Management легко інтегрується з системами управління проектами.
Максим Матяш, директор SAP Україна:
— Принцип систематичних покращень застосовується практично в усіх підрозділах Метінвесту. Цього разу покращення стосувалися процесів внутрішніх бізнес-інновацій. З вересня 2018 року в компанії шукали рішення, яке дасть змогу реалізувати бізнес-процес «від ідеї до проекту». Ми вдячні за вибір SAP Innovation Management, що надає користувачам як широку функціональність і технологічність, так і можливість адаптувати платформу під завдання клієнта. Подібне рішення в Європі впроваджено лише в кількох замовників, тому як для Метінвесту, так і для нас цей проект був інноваційним і водночас хвилюючим. Для його реалізації ми залучили команду консалтингу SAP з міжнародним досвідом, що разом із високим рівнем залучення бізнес-замовника стало критичним фактором успіху проекту. Впроваджений проект дозволив перейти до парадигми ефективної реалізації нових бізнес-ідей на базі інноваційного IT-інструмента. Від такої трансформації виграли всі: Група Метінвест загалом від оптимізації швидкості впровадження нових ідей, а співробітники-новатори − від автоматизації та спрощення процесу, а також оперативного отримання винагороди, якщо ідея знайшла практичне застосування.
Сергій Детюк, директор з інформаційних технологій Групи Метінвест, генеральний директор Метінвест Діджитал:
— Система безперервних поліпшень уже давно використовується на виробничих підприємствах Групи Метінвест і є невід'ємною частиною її операційної діяльності. Наше завдання як ІТ-бізнес-партнера Групи полягала в створенні та впровадженні інноваційного ІТ-інструмента, який буде зручний для співробітників і дасть бізнесу змогу ефективно управляти життєвим циклом ідей. Завдяки SAP Innovation Management ми створили єдину базу знань про безперервні поліпшення в Групі, скоротили час від моменту подачі ідеї до її реалізації та підвищили ефективність управління процесом безперервних поліпшень. Варто зазначити, що проект був впроваджений одночасно на 14 підприємствах Групи.
Кирило Макаров, директор з безперервних вдосконалень Групи Метінвест:
— Впровадження SAP Innovation Management забезпечило єдиний підхід і прозорість управління процесом подачі й оцінки пропозицій. Завдяки новій ІТ-системі понад 75 тисяч співробітників на 14 підприємствах Групи Метінвест можуть надсилати свої ідеї та ініціативи в електронному вигляді. З моменту запуску в продуктивну експлуатацію в березні 2019 року в SAP Innovation Management зареєстровано понад 10 тисяч ідей з розрахунковим економічним ефектом близько 90 млн грн. Система дозволяє в онлайн-режимі аналізувати подані ідеї на різних стадіях життєвого циклу, оцінювати їхню унікальність, порівнювати між собою і тиражувати найкращі з них. Разом із пропозиціями, спрямованими на зниження витрат, підвищення якості продукції та збільшення обсягів виробництва, співробітники можуть подати ініціативи щодо підвищення техніки безпеки й охорони праці, а також поліпшення умов роботи. У перспективі платформа SAP Innovation Management повинна стати електронним порталом, що підтримує інтеграцію зовнішніх контрагентів у програму безперервних вдосконалень Компанії.
Для компанії SAP це черговий успішний крок на шляху стратегічного партнерства з Метінвестом у програмі його цифрових трансформацій. Група Метінвест є найбільшим клієнтом SAP в Україні з 2012 року. Вона використовує 17 SAP-систем, які автоматизують бізнес-процеси компанії практично в усіх сферах діяльності. У 2014 році Метінвест отримав сертифікат Центру експертизи клієнта SAP рівня Primary, а в 2017 році − сертифікат рівня Advanced. Компанія стала першою в Україні та четвертою в СНД й увійшла в ТОП-50 світових компаній, сертифікованих на цьому рівні.
______________________