Пошуковий портал КОМПАСС » Новини українських компаній » Фінанси і страхування » 2016 » Червень » 6 » Розвиток податкової функції середнього бізнесу

Розміщення новин компаній

Розвиток податкової функції середнього бізнесу

Думайте глобально, дійте глобально: чому середньому бізнесу варто будувати податкову функцію майбутнього вже сьогодні
► 76% опитаних компаній середнього розміру зазначають зростання загальної кількості податкових перевірок або їх агресивності
► 64% повідомляють про посилення уваги з боку податкових органів щодо міжнародних угод
► Недосконалість внутрішніх процесів і управління названо головною причиною податкового ризику серед респондентів
КИЇВ, 6 ЧЕРВНЯ 2016 РОКУ. Відчутні зміни у податковому законодавстві відбуваються день у день: прозорість оподаткування стає «новою нормою». Інформація про транскордонні податкові рішення, винесені щодо компанії в одній європейській державі, буде доступна податковим органам інших країн. Так, якщо у Європейського Парламенту буде інша думка з приводу даної компанії, її потрібно буде розкрити у фінансовій звітності. Бізнес побоюється, що нові правила визначення постійних представництв (РЕ) можуть бути використані деякими країнами для виправдання надмірно агресивного підходу до їх виявлення, а потім оподаткування.
Айдан О'Керрол, керівник напрямку послуг з підготовки податкової та бухгалтерської звітності в регіоні EMEIA, EY Global, коментує: «Сфера впливу таких змін не обмежується найбільшими у світі транснаціональними компаніями. На даний момент компанії середнього розміру дедалі частіше опиняються в центрі уваги громадськості, засобів масової інформації, податкових органів та навіть внутрішнього контролю. Зростання використання нових технологій та аналізу даних означає, що уряди і податкові органи можуть знизити поріг для проведення контролю. Розглянемо Schedule UTP (для звітності невизначених податкових позицій) у Сполучених Штатах, де початковий поріг для активів, що підлягають звітності, знизився зі 100 млн доларів у 2010 до 50 млн у 2012 фінансовому році і до 10 млн у 2014 році. Всі ці фактори підняли питання оподаткування у корпоративному порядку денному».
За межами національних ринків деякі компанії середнього розміру також опиняються в центрі уваги проекту Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) з протидії розмиванню бази оподаткування та виведенню прибутку з-під оподаткування (BEPS), де мінімальний поріг для фінансової звітності по країнах, в яких оперує компанія (CCR), був встановлений в обсязі 750 млн євро або еквівалента у місцевій валюті.
Постановка проблеми
Компанії середнього розміру вже відчули суттєвий тиск у питаннях дотримання податкового законодавства та підготовки звітності. 89% респондентів дослідження The EY Middle Market survey повідомляють про перевірки податковими органами або про аудит протягом останніх трьох років; 76% зазначають зростання загальної кількості податкових перевірок або їх агресивності; 64% повідомляють про зростання уваги з боку податкових органів щодо міжнародних угод.
Але не всі чинники дестабілізації походять із зовнішнього середовища: 73% опитаних говорять, що їх організація проводила реструктуризацію у тій чи іншій формі протягом останніх трьох років, у той час як 67% повідомляють про проведення фінансової трансформації. Недосконалість внутрішніх процесів і управління названо головною причиною підвищення податкових ризиків серед респондентів.
Володимир Котенко, партнер, керівник відділу оподаткування та юридичних послуг компанії EY в Україні, коментує: «Українські компанії можуть отримати великі переваги завдяки наявності добре розвиненої податкової функції. Важко переоцінити важливість податкової функції в питаннях дотримання регуляторних вимог, попередньої оцінки запланованих операцій з точки зору оподаткування, а також у суперечках з контролюючими органами».
Трудові ресурси та управління талантами для податкових функцій
Кількість компаній, які зазначають збільшення штату податкової функції за останні три роки, у десять разів перевищує кількість тих, хто повідомив про їх скорочення (42% проти 4%).
81% глобальних респондентів вважають, що їх податкова функція має «відмінні» або «хороші» відносини з фінансовим відділом, проте в аналогічному питанні щодо інших функцій (таких як виробництво, R&D, маркетинг або юридичний відділ) результати падають до 52%. У міру розширення та виходу на нові ринки компаній середнього розміру, зміцнення цих відносин є обов'язковими.
Більше половини всіх респондентів (54%) повідомляють, що співробітники їх податкової функції отримують менш ніж 20 годин навчання на рік. Респонденти у Бразилії, Росії, Індії та Китаї (країни БРІК) повідомили про найменшу кількість годин навчання – 78% співробітників отримують менш ніж 20 годин на рік. Результати також показують пряму залежність між навчанням і розміром компанії: чим більше підприємство, тим більше навчальних годин воно забезпечує. 79% компаній повідомляють про проведення навчання за рахунок зовнішніх постачальників, в той час як про читання статей, публікацій та податкових вісників з цією метою повідомили 69% респондентів. 42% респондентів вважають, що перегляд інтернет-трансляцій або вебінарів є частиною їх професійного навчання, а 39% забезпечують внутрішнє навчання або семінари.
У цілому, 44% респондентів вважають, що ефективність податкової функції формально вимірюється, в той час як 36% мають протилежну думку. Створення податкової економії, своєчасне подання податкової звітності та нормативних документів, а також успішне ведення справ з податковими органами були названі головними показниками ефективності (в такому ж порядку), з різницею не більш ніж 4% в голосах за них. Дотримання бюджету на операційну діяльність податкових функцій, доступність інструментів для створення резервів сплати податків і бенчмаркінг були вказані як найменш важливі показники ефективності.

Інформація про дослідження
Дослідження компаній середнього розміру The EY Middle Market survey було проведено в період з жовтня 2014 по січень 2016 року за допомогою письмових анкет та інтерв'ю посадових осіб. Відповіді були отримані від 270 компаній, що працюють на 26 ринках, з річним доходом в межах від 50 млн до 3 млрд доларів США.


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua
Служба новин компанії КОМПАСС Україна | Прочитано: 2065 |
Довідник підприємств України,
Європи, Америки, Азії та Африки!

Тільки достовірна інформація!
Бази даних підприємств України,
Європи, Америки, Азії та Африки!

Електронні та онлайн довідники!

Останні новини компаній по темі

Всі новини компаній ...
Сайт управляється системою uCoz