Зміни цін
У компанії повідомляють, що починаючи з 2015 року зростання виробництва Steko становило приблизно 50%, в 2019 році темпи приросту значно зменшилися - виробництво виросло всього на кілька відсотків, але при цьому збільшилася середня вартість вікна.
«Якщо порівнювати ціни на вікна в 2006 році, то ми продавали одне вікно за 100 євро. Через дві або три кризи ціна за вікно опустилася до позначки в 50-60 євро, тобто майже в два рази впала. Дно було в 2014 році, в 2019 році ми нарешті відштовхуємося від цього «дна», вартість вікон поступово досягає реальної вартості вікна, а не демпінгової. Ми закладаємо в ціну поліпшення комплектуючих, додавання тих комплектуючих, які повинні бути у вікні. Сподіваюся, що розумні виробники і продавці вікон почнуть в 2020 році заробляти», - заявив засновник компанії Steko Сергій Положай.
Сергій Положай прогнозує, що ринок цілком може впасти в 2020 році на 8-10% і більше, продовжуючи тенденцію 2019 року, коли у багатьох компаній продажі «просіли» на 10%. Але навіть для того, щоб ринку «виплисти», повинні «зійтися» відразу кілька факторів. Компанії повинні більше уваги приділяти просуванню бренду і розвитку дилерської мережі. А також будувати коректну роботу з дилерами і кінцевими покупцями.
Аудиторія та попит
Серед основних тенденцій ринку - попит споживачів на якість, енергоефективність, економічність і екологічність вікон. Поступово відбувається зміщення від економ сегмента у 20% ринку, до сегментів «стандарт» і «преміум». На них припадає близько 50% і 30% відповідно. Продажі вікон навіть в найжорстокішу кризу за умови попиту вище мінімуму, за даними Steko становить 1 до 10, тобто один з десяти чоловік обов'язково купує вікно, сьогодні це кожен шостий житель України.
Цільова аудиторія - це активні споживачі у віці 25-40 років, в більшості випадків, це жінки. «Все менше покупців, яким більше 55 років, а молоді до 25 років не до квартир і не до вікон. Наша аудиторія - це середній клас з доходом близько 25 000 гривень на сім'ю, які можуть купити кілька вікон або разово, або поетапно. Покупці стають все більш вимогливими. Аудиторія також стає все більш цифровою, телебачення і газети не дають потрібного ефекту», - пояснили в компанії.
Якщо ділити попит за географічною ознакою, то в Steko відзначили, що найдешевші вікна обирають на півдні України. Там покупці досі обирають найдешевше вікно - трикамерний профіль і однокамерний склопакет. Найдорожчі вікна обирають західні регіони України - багатокамерні профілі, ламінація, естетично красивий склопакет. Лідер з продажів - вікно з профілю S500 - це профіль 60 мм, з 5-ю камерами з фурнітурою Axor і з двокамерним склопакетом з енергозберігаючим склом.
У планах компанії на 2020 рік вирости в середньому сегменті, збільшити частку продажів дорогих вікон за рахунок введення нової комплектації. Також Steko представлений в сегменті економічних вікон, оскільки більшість споживачів схильні заощаджувати, але при цьому термін служби такого вікна повинен перевищувати 5 років.
«Що стосується розширення географії продажів, то ми дивимося в сторону Європи, де ми зможемо продавати нашу продукцію дорожче. Звичайно, це плани на найближчий рік, ми не тільки думаємо, а й робимо продажі, розширюючи географію, вже зараз », - коментує Сергій Положай.
Лінійка продукції
Слідуючи попиту споживачів і намагаючись випередити ринок, в 2018-2019 році компанія Steko вирішила внести зміни в лінійку продукції, зокрема, поліпшити віконний профіль.
«У 2018 року ми оновили нашу лінійку профілів, зробили п'ятикамерний профіль, новий шести і семікамерний. І як лідери ринку задали темп іншим виробникам вікон. І слідом за нами всі учасники ринку повторили наші дії. Тепер у профілі 60 мм - не чотири, а п'ять камер, а у профілі 70 мм - п'ять, шість і навіть сім камер. Все це дає підвищені теплоізоляційні та шумопоглинаючі властивості вікна. У 2020 році ми реалізуємо чергові наші поліпшення і введемо ще супер теплі віконні системи. Наша мета - виготовляти ідеально теплі якісні вікна і ми до цього впевнено йдемо. Місія ж нашої компанії - засклити найкрасивіші будівлі в світі», - зазначає Сергій Положай.
У минулому році компанія також ввела лінійку багатокамерних профілів глибиною 85 мм, вони виробляються в Європі. «В Україні спостерігається тренд, коли приблизно 30% покупців хочуть купувати вікна виключно німецьких виробників з німецькою фурнітурою. Ми підтримуємо те, що українці хочуть купувати рівно таке ж вікно, яке є правильним для німецьких покупців », - розповідає засновник Steko.
Зміни торкнулися не тільки профілів, але і шибок. «Ми вже три-чотири роки використовуємо у виробництві мультифункціональне скло від компанії Pilkington з подвійним покриттям сріблом. Воно зараз є дуже популярним в Україні, в Європі його ще не використовують. Це архітектурне скло, яке використовується для звичайних вікон в квартирах і будинках. Ці склопакети ми обов'язково закачуємо аргоном і зараз активно просуваємо цю технологію. На таке скло у нас є ексклюзив по всій країні. Ми намагаємося показати покупцеві і ринку, що склопакети повинні бути взимку теплішими, а влітку відображати ультрафіолет, в результаті бути більш прозорими і шумоїзоляционним», - зазначає засновник Steko.
Основними трендами 2020 року стане затребуваність більш дорогих віконних конструкцій, відхід від сегменту економ.
«Близько 30% буде становити дорогий сегмент, близько 50% - середній (гарний профіль, теплий склопакет, надійна фурнітура), і на економ сегмент доведеться 20% (вікна для приміщень зі зниженими вимогами до енергозбереження, побутові та виробничі приміщення). Буде попит на більш широкий модельний ряд фурнітури і комплектуючих, протизламні вікна, безпечні вікна для дітей і тварин, енергозберігаючі напилення. Споживач хоче побачити максимально велику кількість варіантів на різний бюджет», - резюмує Сергій Положай.
Монтаж
Зміни стосуються не тільки комплектації вікна, але і чутливості споживача до якості послуг. У 2018-2019 році Steko активно стала розвивати напрямок монтажу вікон, використовуючи для вікна і підвіконня паро-гідроізоляційні стрічки. Компанія переключилася зі звичайного монтажу з піною на стрічковий теплий монтаж по ДСТУ. «Наші менеджери активно просувають цю технологію, оскільки піна, якщо не закрита зовні ізоляційним матеріалом, то вона стає трухою за півроку. Так, звичайно, це невелике подорожчання, але воно того варте», - пояснює Сергій Положай.
Доставка
Вже 15-й рік Steko виконує адресну доставку по всій країні. «У нас 61 місто, де ми виконуємо адресну доставку вікон з занесенням прямо в квартиру. Це серйозна робота, яку виконують понад 300 співробітників наших складів, водіїв і вантажників. Наші конкуренти змушені підтягуватися в тих містах, де у нас є доставка. Можемо з повною упевненістю сказати, що ми - майстри у виробництві, продажу, доставці і монтажі вікон.», - розповідає Сергій Положай. Компанія також перейшла на роботу з дилерами в форматі 24/7 - і приймає замовлення від дилерів і вдень і вночі.
Для довідки:
Компанія Steko заснована в 2006 році. Сумарна площа заводів компанії - більше 100 000 м2, продуктивність на добу - до 5000 віконних конструкцій. Бренд має три власних заводи на території України (два - в Дніпрі, один - у Львові). З дня заснування компанія Steko виготовила понад 5 млн вікон. Компанія має в своєму розпорядженні найбільшу дилерську мережу в країні - більше 3000 дилерів. Команда налічує понад 1200 співробітників. Продукція компанії має європейський сертифікат відповідності характеристик і якості CE, сертифікат ISO 14001, ISO 9001, державний сертифікат якості (трилисник) і знак екологічного маркування «Зелений Журавлик».
______________________
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua