Такий художник, як Олександр Животков, міг виникнути тільки тут — на території України на межі тисячоліть. Глибину й унікальність його робіт можна порівняти хіба із заляганням археологічних пластів десь у степах Великого Лугу. Так само як рушійні сили історії часом перемішують і заплутують сліди різних культур, Животков об’єднує у художній практиці спадщину стародавніх європейських і східних цивілізацій. Віддалені в часі і просторі половецькі ідоли, трипільська кераміка і народна українська ікона, мистецтво ранньохристиянських катакомб і фаюмський портрет, грузинські поховальні стели і тибетські манускрипти проступають одне крізь одного в багаторівневих роботах Животкова. Такі взаємини з культурною спадщиною могли виникнути тільки у художника, що проміряв кроками шлях модерністів ХХ століття. Твори Животкова аж ніяк не є сліпим повторенням артефактів археологічних колекцій. Він інтерпретує архаїчну мову виразності у впевнених жорстких лініях, глухих насичених кольорах і чуттєвих формах повторюваних символів: голуба, жіночого обрису, кола, древа і хреста. Це такий шлях інтерпретацій, як у Джакометті — єгипетська скульптура, а в Пікассо та Модільяні — африканське мистецтво.
Stedley Art Foundation презентує проєкт Олександра Животкова «Тримайся коріння», в якому художник, вивчаючи символи стародавніх культур, переосмислює їх через художню практику, де вони виглядають водночас як актуальне висловлювання і як послання з прадавніх часів. Основу проєкту складають роботи останніх п’яти років — неймовірного за насиченістю та красою періоду в багатій творчій біографії художника. Умовно ми можемо назвати його періодом «дерева та каменю». За роки творчості Животков накопичив достатній запас впевненості і пластичної свободи для того, щоб відмовитися від полотна й олії — матеріалів звичних, комфортних, гарантовано ефектних тією ж мірою... як вони сковують, обмежують художника у висловлюванні, а глядача — у сприйнятті. На перший погляд, у творах Животкова увагу привертає матеріальна складова, адже великою мірою це важкі дубові дошки і — навіть не каміння — шматки необробленої породи. Але, придивившись, перестаєш це помічати, бо грубий матеріал стає міцним базисом для прояву унікальної образно-пластичної мови Животкова, підтверджуючи принцип: матеріал для художника вторинний, первинне — бажання творити.
--
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua