«Ми знаходимося у стадії трансформації та оздоровлення компанії з четвертого кварталу 2019 року. Тоді були відмінені усі збиткові рейси, які впродовж 5 років (2014-2019 р.р.) згенерували МАУ загальний збиток у розмірі $216 млн», - відзначає президент МАУ Євгеній Дихне.
Впродовж карантинних 2020-2021 р.р. менеджментом МАУ адаптовано бізнес-модель компанії із мережевої на гібридну:
1) Збільшено частку чартерних («гарантованих») перевезень із 10% до 60%;
2) Адаптовано флот до реальних потреб у кризовий період (до 28 бортів);
3) Скасовано регулярні далекомагістральні рейси;
4) Адаптовано слоти ( зручність часу вильоту/прильоту) під P2P пасажирів;
5) Збережено хаб у «дві хвилі» в аеропоту «Бориспіль» для забезпечення транзиту.
Оптимізація операційної діяльності МАУ дозволила продемонструвати позитивний фінансовий результат вже на початку 2021 року. Вона передбачала:
запобігання необгрунтованим витратам, тотальне зниження постійних витрат компанії, повна відмова від виконання нерентабельних рейсів, реструктуризація лізингових платежів, оптимізація штату.
Завдяки антикризовим управлінським рішенням на різних рівнях менеджменту МАУ за офіційним підтвердженням консультантів Lufthansa Consulting авіакомпанія забезпечила економію в розмірі близько $90 млн на рік, що якісно виокремило МАУ серед низки міжнародних мережевих перевізників за показником CASK (Cost Available Seat Kilometer).
Якісна управлінська політика, адаптація бізнес-моделі, перехід на партнерські фінансові відносини із державними сервісними підприємствами та Міністерством інфраструктури України у підсумку дозволили сформувати оптимістичний бюджет на 2022 рік. МАУ планує перевезти понад 4,5 пасажирів, та зберегти динаміку прибутковості.
«Наразі бюджет передано на розгляд Наглядової ради МАУ. Після його затвердження ми зможемо більш детально говорити про свої плани. На разі ще можливі коригування», - повідомив СЕО МАУ Євгеній Дихне.
«Водночас ще цього року ми плануємо приємні сюрпризи для наших пасажирів - інтранет у літаках та step by step повернення фреш-харчування у бізнес-класі. У першу чергу це стосуватиметься чартерних новорічних далекомагістральних програм.» - додав Президент МАУ.
Довідково. Євгенія Дихне призначено президентом МАУ у вересні 2019 року. У 2018 році компанія зазнала збитків 2,7 млрд грн, 2019 р. закінчила з прибутком 1,6 млрд грн. У 2020 році збиток становив 4,5 млрд грн, що насамперед було пов'язано із загальногалузевою кризою через пандемію COVID-19. Згідно з фінансовою звітністю МАУ, за 9 місяців 2021 року її прибуток склав 1,09 млрд. грн.
______________________________
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua