У заході взяли участь понад 150 директорів з логістики, генеральних директорів, директорів з продажів, комерційних директорів, керівників складської і транспортної логістики, а також інших фахівців галузі.
Засновник конференції В2В медіа-група TradeMasterGroup дякує спікерів і партнерам за співпрацю і підтримку:
Партнер вантажної і складської техніки - Logistic Forklift
Енергетичний Партнер - Енерджі ГМБХ
Трансформаційний Партнер - YouCoach
Логістичний Партнер - U & Sluno, a.s.
Партнер Конференції - постачальник комерційних автомобілів - Амако + Івеко
Партнер ІнтерКаргоТрак - виробник автофургонів - Інтеркарготрак
Партнер по Цифровий Трансформації - Uma Consulting
Виробник кузовів для комерційного транспорту - Мокавто
HR Партнер - Sun One
Партнер по автоматизації логістики - Quantum International
Трансферний Партнер - Лайм Такси
IT Партнер - Спілка Автоматізаторів Бізнесу
Партнер кава-брейків - Trevi
Про особливості українського ринку вантажоперевезень розповідає Іван Шпак, аналітик відділу аналізу ринків компанії Pro-Consulting, в своїй доповіді "Аналіз обсягу вантажоперевезень в Україні. Структура ринку. Зміна перевезення вантажів за видами транспорту ".
"Загальна проблема ринку вантажоперевезень в Україні - зниження кількості перевезень залізничним транспортом, - зазначає Іван Шпак. - Пік позитивних показників було зафіксовано в 2015 році, проте з тих пір цифри лише стрімко знижувалися".
Причини негативної динаміки - підвищення вартості перевезень, а також зношеність вагонів. Крім того, свою роль також зіграло введення маршрутизації відправлень: простіше кажучи, Укрзалізниця перестала подавати вантажні поїзди на малоактивні станції і невеликі елеватори. Таким чином, відправка зернових вантажів фактично стала прерогативою виключно великих елеваторів.
Згідно з даними УЗ, вже в наступному році 170 тисяч вантажних вагонів будуть виведені з експлуатації. Іван Шпак вважає: це може посилити загальний дефіцит вагонів, що відіб'ється на інших типах перевезень - адже частина вантажів, які раніше призначалися залізниці, почне перевозити річковий і автомобільний транспорт.
Як пройти "випробування митницею" без ризику для себе і свого бізнесу? Про це в доповіді "Митні ризики в логістичних процесах міжнародної торгівлі. Як правильно використовувати митну логістику в зовнішньоекономічній діяльності " розповідає провідний експерт компанії« Незалежна Митна Агенція»Валерій Губарєв.
"Спілкування з митницею і пов'язані з цим проблемні ситуації дійсно можна попередити, - зазначає Валерій Губарєв. - Саме для цього в процесах міжнародної торгівлі давно існує таке поняття, як митна логістика ".
Щоб убезпечити себе і свій вантаж, потрібно не так вже й багато: знати точний маршрут вантажу та графік його перевезення, а також - чи потрібні вантажу фінансові гарантії. На основі цієї інформації розраховуються всі потенційні ризики, які можуть виникнути на митниці. В сумі, зазначає Валерій Губарєв, все це допоможе уникнути проблемних ситуацій на кордоні.
Чи можуть логісти "уживатися" з іншими відділами компанії - і як зробити цей процес максимально ефективним? Про це в своїй доповіді "Взаємодія логістики з суміжними підрозділами в компанії і вплив на загальний результат" розповідає начальник департаменту логістики, ТОВ «Субару Україна» Тетяна Лазуренко.
"Логістична система всередині компанії багато в чому нагадує нейронну мережу, - каже Тетяна Лазуренко. - Ми працюємо з закупівлями, виробництвом, продажами, IT, бухгалтерією і адміністрацією. Як не опинитися при цьому в ситуації з байки "Лебідь, рак і щука"? Ми виробили для цього успішну стратегію ".
На думку Тетяни Лазуренко, головний фактор успіху в комунікації - наявність спільної мови. Як він буде працювати у вашому конкретному випадку, з іншими відділами компанії варто обумовлювати ще "на березі". Можливо, ви спілкуєтеся тільки за допомогою робочих імейлів - і ігнорувати їх не можна. Можливо, до комунікаційних каналів також додані телефонні дзвінки і вайбер - проте в такому випадку варто визначити, який канал в даному випадку є "головним". Такі домовленості допомагають не тільки швидше приймати робочі рішення, а й уникати конфліктів.
Про кадрові проблеми в логістичній сфері розповідає в своїй доповіді "Водій навантажувача. Цінність кваліфікованого персоналу, правильний підбір, навчання" керівник Київського регіонального структурного підрозділу" Логістик Форкліфт "Віктор Усатий.
Уявити ринок логістики та рітейлу без вантажної техніки неможливо. А техніку - без її операторів. Професія "водій навантажувача" дійсно затребувана на українському ринку - однак цей факт не допомагає закрити нагальну потребу. Чому так?
"Проста арифметика, - каже Віктор Усатий. - Зарплата для водіїв навантажувачів в Україні - від 8 до 16 тисяч гривень. На Заході - від 20 до 35 тисяч гривень, в залежності від завантаженості оператора. В результаті маємо ситуацію: фахівці напрацьовують практику в Україні, а після закінчення трьох років їдуть за кордон ".
Галузь логістичних складів гостро потребує кваліфікованих операторах навантажувачів, додає Віктор Усатий. Постійна ротація кадрів в даній сфері пов'язана на даний момент не зі зростанням галузі, а постійним відтоком персоналу.
Досвідом своєї компанії в процесі впровадження автоматизації логістики ділиться Євгенія Кривонос, директор з розвитку, ТОВ «Небесна Криниця ЛТД» в своїй доповіді "Як скоротити бек-офіс і сфокусуватися на сервісі. Досвід автоматизації доставки води ".
"В процесі впровадження автоматизації ми дуже швидко зрозуміли: проблеми логістики - це не тільки проблеми логістики, - каже Євгенія Кривонос. - Підлаштовуючись під тотальну діджіталізацію, ми оновили свій сайт, додавши туди особистий кабінет покупця - і паралельно почали думати про новий сервіс маршрутизації ".
Програми, які раніше окремо вирішували конкретні завдання компанії (вивантаження замовлень, побудова маршрутів доставки), показали свою неефективність - занадто багато факторів в них неможливо було врахувати, що тягло за собою людський фактор.
"Знаєте, як виглядає цей людський фактор в сфері доставки води? - запитує Євгенія Кривонос. - Якщо в маршруті є помилка, водій обов'язково вирішить, що він знає краще - і почне доставляти замовлення на свій розсуд. В результаті люди отримують воду не в обумовлений час - а іноді і не отримують зовсім ".
Щоб вирішити проблему, в нові ПО для автоматизації включили три складові:
- модуль планування
- модуль моніторингу
- мобільний додаток для автоматизації та контролю експедиторів.
Smart розрахунки почали включати не тільки географічні дані і час доставки, але також коефіцієнт зон міста, днів тижня, а також особистий рівень обізнаність водія, який допомагає йому орієнтуватися на місцевості. Нововведення закрили "білі плями" в логістиці, дозволивши зробити доставку води набагато ефективніше.
Як логістичній компанії успішно управляти клієнтським досвідом? Про це в своїй доповіді "Важливість побудови омніканальної взаємодії з клієнтами для логістичного оператора. Історія успіху" розповідає експерт з цифрової трансформації компанії UMA Consulting Андрій Грач.
У сучасному світі на перше місце виходить взаємодія клієнта з компанією. Таким чином, якість послуг доставки визначається клієнтом, як уміння компанії управляти клієнтським досвідом, надаючи можливість гідної і зручною комунікації. Як це відбувається на практиці? Андрій Грач призводить кейс співпраці з компанією Ін-Тайм.
Не дивлячись на те, що Ін-Тайм протягом 17 років займається наданням послуг експрес-доставки по Україні, в 2016 році було прийнято рішення розробити стратегічну трансформацію. В оновлений сервіс вирішено було ввести міжнародні стандарти, а також різного роду інновації в операційній системі.
"У процесі аналізу даних компанії ми прийшли до висновку: омніканальность є ключовим вікном для взаємодії з клієнтами, - каже Андрій Грач. - У випадку з Ін-Тайм близько 20% всіх відправників і одержувачів звертаються в контакт-центр компанії. Для взаємодії з ними крім вхідних і вихідних дзвінків використовується чат, листи на електронну пошту, смс, сторінка компанії в фейсбуці, месенджери і чат-боти. Ключова мета бізнесу - об'єднати історію взаємодії клієнта з бізнесом в одному вікні, зробивши це спілкування максимально простим і зручним".
Як вибрати ПО для автоматизованого складання маршрутів доставки - і успішно вбудувати в структуру підприємства, розповідає в своїй доповіді "Вибір, інтеграція і результати впровадження сервісу автоматизації формування маршрутів доставки" директор транспортної та складської логістики "ФАЙНО-ГРУП" Андрій Седельніков.
"Кожен день наша компанія доставляє продукти харчування в більш ніж 1200 торгово-роздрібних точок. Додайте до цього мережу власних фірмових магазинів, щоб зрозуміти завантаження відділу логістики ", - говорить Андрій Седельніков.
Вибираючи відповідний сервіс автоматизації для свого автопарку, компанія "ФАЙНО-ГРУП" спиралася на наступні характеристики майбутнього сервісу:
- інтеграції - простота і універсальність;
- інтерфейс - інтуїтивно-зрозумілий;
- гнучкість системи - можливо масштабування і доопрацювання;
- вартість - дорожче не означає краще;
- базовий функціонал - широкі можливості;
- моделювання - як було / як буде.
Вибір "ФАЙНО-ГРУП" в кінцевому підсумку впав на український софт, найбільш затребуваними функціями якого виявилися автоматичний розрахунок, розрахунок з використанням угруповань ТРТ 3 і розрахунок з урахуванням розподілу ТРТ по гео-зон.
"Позитивні зміни після повноцінної інтеграції не змусили себе чекати, - каже Андрій Седельніков. - Так, у другому півріччі пробіг по всіх філіях значно зменшився, склавши 138 тисяч кілометрів. Разюче скоротилося також час роботи логістів - на 75-80%. Час до ТО автомобілів виросло і у нас з'явилася можливість стежити за простоями і переміщенням ТЗ. У водіїв з'явилося більше часу на відпочинок ".
Як логістичній компанії "утриматися на плаву", оптимізувавши свої робочі процеси? Про це в своїй доповіді "Новий рівень управління транспортною компанією в результаті комплексної автоматизації" розповідає директор компанії BGS Solutions Анжеліка Єфанова.
"Як будь-який живий організм, підприємства спочатку зароджуються, після цього настає стадія дитинства (коли головне - вижити, зібравши достатню кількість грошей), а потім приходить так звана стадія" Давай-давай ", коли вже необхідно вийти на стабільні продажі, - розповідає Анжеліка Єфанова. - Саме на цій стадії найчастіше починаються системні проблеми ".
Дійсно, на перший погляд, у компанії все відмінно: співробітники накопичили достатньо досвіду, контракти укладаються, клієнти рекомендують послуги компанії. Однак щось не так. Це "щось" - неправильна організація бізнесу, яка заважає йому ефективно рости.
"Оптимізація – гарна "протиотрута"для такого розладу всередині компанії. Однак далеко не кожна модель оптимізації підійде вашому бізнесу, - каже Анжеліка Єфанова. - Тому перша порада, яку ми даємо всім підприємствам транспортної галузі - це знайти своє місце, визначити себе, свою компанію і свої можливості і ресурси майбутньої автоматизації ".
Для кожного - рівень автоматизації свій. Хтось бажає просто почати вести облік заявок і грошових надходжень в системі, а хтось хоче оптимізувати маршрути і працювати з big data. Кожен вектор руху - прийнятний, якщо співвідноситься з цілями і можливостями компанії.
Про проект "Route to market", який відкрив для Coca-Cola Beverages Ukraine Limited шлях до моніторингу та оптимізації витрат, виручки і рівня сервісу, розповідає менеджер з логістики компанії Андрій Халімоненко.
Основна проблема всіх виробничих компаній: показники відділу продажів є головними антагоністами показників логістики. У зв'язку з цим керівництво проекту вирішило сфокусувати увагу на трьох основних напрямках виробничої компанії, які так чи інакше становлять основу її стратегії:
- оптимізація витрат;
- збільшення виручки;
- поліпшення рівня сервісу, який компанія надає замовникам.
"Route to market - це все те, що допомагає нам досягти тих цілей, які поставлені в розрізі конкретної стратегії, - каже Андрій Халімоненко. - Route to market став основою для того, щоб пояснити всім всередині компанії, як ми будемо досягати того, що було поставлено в розрізі стратегії компанії ".
Що відбувається на українському ринку складської нерухомості? Про це розповідає Дмитро Пасенков, керівник департаменту агентських і консультаційних послуг у сфері промислової та логістичної нерухомості, Cushman & Wakefield в своїй доповіді "Тенденції та перспективи ринку складської логістики в 2019-2020 роках. Аналіз основних чинників: вакантність, попит, нова пропозиція. Основні угоди на ринку в QI 2019 року ".
"Показники оренди приміщень в минулому році падали, - говорить Дмитро Пасенков. - Всього орендовано було 179 тисяч квадратних метрів нерухомості - і через негативну динаміку часто забирали приміщення, які раніше були не затребувані ".
Головні компанії, які формували попит на ринку оренди в першому кварталі 2018 року - логістика-перевезення, непродовольчий рітейл і товари щоденного споживання. Однак і вони, як правило, укладали угоди в невеликих форматах.
Головним трендом минулого року виявилося зміна динаміки. Так, якщо в 2007-2008 роках ставка досягала 10 доларів, але на сьогоднішній день - після великого падіння в 2014-2015 роках, - вона починає повернення на попередні показники, наближаючись до еквівалента в 5 доларів.
Про те, чому автоматизація часом не дає бажаних результатів, в своїй доповіді "Причини невдач при впровадженні проектів автоматизації в ланцюзі постачання. І як їх не допустити? "Пояснила комерційний директор LLC Sluno Ukraina Тетяна Богдан.
"Кожен проект має кілька послідовних етапів. Перший, і за сумісництвом головний - це бачення, - каже Тетяна Богдан. - Потрібно відповісти собі на питання - "чого ми, власне, хочемо?". Це дуже допомагає мені на початковому етапі, коли обсяг стартовою інформації може накрити з головою будь-якого фахівця ".
Підібрати систему, знаючи бажаний кінцевий результат, набагато простіше. Однак однієї системи мало - потрібні ще й процеси. Навчившись вибирати системи і справлятися з процесами, ви зможете вирішити проблеми в своїх проектах, вважає Тетяна Богдан.
Своїм досвідом у сфері управління запасами в компанії ТОВ "Стиль Д" ділиться директор департаменту логістики Михайло Таран у своїй лекції "Порівняння ешелонованих і децентралізованих систем управління запасами".
"Чому я вирішив звернути увагу саме на цю тему? Багато в чому до цього мене підштовхнула моя персональна історія", - говорить Михайло Таран.
Вказуючи на слайд із схематичним зображенням еволюції в поданні Дарвіна, Михайло розповідає про етапи своєї роботи в ТОВ "Стиль Д". Спочатку він отримав посаду керівника транспортного відділення. Проблеми почалися буквально на наступний день: вантажі подавалися на відвантаження невчасно, машини простоювали, постійно потрібно було домовлятися з одержувачами, щоб ті почекали ще трохи. Здавалося, центр "вселенського зла" відомий - воно зосереджено в відділі складської логістики. Однак потім Михайло Таран був призначений главою і цього відділу. "Трохи розібравшись зі складом, я зрозумів, що вони не такі погані насправді, - зазначає він. - У цього відділу теж є свої складності, і все "вселенське зло" перемістилося для мене у відділ управління запасами".
Проте минув час - і Михайло отримав в підпорядкування і цей відділ. Досить скоро після цього прийшло переосмислення: відділ управління запасами - зовсім не вселенське зло, а свого роду нервова система компанії.
"Головне правило для нервової системи - вона не може працювати хаотично, - каже Михайло Таран. - Інакше вийдуть конвульсії, а не злагоджена робота. У зв'язку з цим ми прийняли рішення ввести ешелоновану систему управління запасами, яка дозволила централізувати роботу всієї компанії ".
Про те, як інновації допомагають логістичним компаніям збільшувати власну продуктивність і прибуток, розповідає Комерційний директор компанії «ЕНЕРДЖИ ГМБХ» Андрій Прядко в своїй доповіді "Тягові батареї - як підвищити економічний ефект при виборі сучасних технологій".
"Ще кілька років тому літій-іонні батареї вважалися на українському ринку свого роду "ноу-хау ", і ціна їх була досить високою, - говорить Андрій Прядко. - Однак сьогодні ця ситуація стрімко змінюється ".
Більшість вітчизняних постачальників техніки вже активно завозять в Україну літій-іонні батареї - що значно знижує їх ціну, і одночасно підвищує конкуренцію даного продукту зі свинцево-кислотними батареями. Такі гіганти українського рітейлу, як Сільпо, Боржомі, P & G, Coca Cola і Nemiroff вже активно використовують літій-іонні батареї. І навіть якщо дана технологія здається занадто дорогим придбанням, її завжди можна взяти в оренду - особисто перевіривши, наскільки ефективна ця інновація.
"Як знайти грань оптимального асортименту для збільшення ефективності бізнесу і скорочення витрат в ланцюзі постачань?", Задається питанням Supply Chain Director ТЕДІС Україна Валерій Козлов у своїй лекції.
"Всі компанії і бізнеси налаштовані на розвиток портфеля своїх продуктів, оскільки по факту це те, що рухає бізнес, - каже Валерій Козлов. - Однак далеко не завжди ми регулярно займаємося переглядом свого портфеля, щоб просування свого бізнесу забезпечити".
Для кожної компанії важливо раз в кілька місяців повертатися на склад, перевіряючи, що було вироблено п'ять років тому і залишилося незатребуваним, а що працює ефективно і заробляє "правильну" маржу для компанії. Оскільки чим більше компанія виробляє продуктів, які не відповідають очікуванням маркетингу або комерції, тим більше стає "хвіст" асортименту, і тим сильніше страждає бізнес від складності роботи з цим асортиментом.
Щоб забезпечити точну діагностику свого портфеля, Валерій Козлов рекомендує:
- провести повний аналіз позицій в базі даних;
- очистити базу даних від неактивних SKU;
- виділити позиції, яким <9 місяців;
- скласти рейтинг по класах A, B, C, D.
Про нове програмне забезпечення для керування складом розповіла Катерина Малишева, директор по маркетингу Quantum International у своїй доповіді "Практичний кейс використання системи автоматизації складу Qguar WMS в версії 6.0, переваги та гідності нової версії для Замовника".
Вихід системи Qguar WMS в версії 6.0 був анонсований ще на початку 2018. "Нові версії систем у нас з'являються досить рідко, - зазначає Катерина Малишева. - Так, наша система управління складом за 20 років вже встигла "перехворіти всіма дитячими хворобами", і особливе втручання в код там не потрібно. Однак причиною появи Qguar WMS 6.0 стали зміни на ринку ".
Сучасний ринок змушує системи бути багатоплатформеними, - їх використовують на персональних ПК як в системі Windows, так і Linux. Крім того, термінали збору (на яких працює 90% українських складів) також повинні працювати одночасно на Windows CE, Windows mobile і Android.
Як налаштувати зону збірки складу так, щоб вона функціонувала максимально ефективно? Кирило Ченкалов, директор з логістики в "Алло", розповідає про це в своїй доповіді "Складська логістика. Оптимізація процесів і їх результати. Кейси компанії Алло ".
"Одна з перших змін, які ми провели в" Алло ", була зміна топології в зоні збірки, - говорить Кирило Ченкалов. - Коли я тільки прийшов у компанію, топологія була сформована так, що один товар міг перебувати в кількох осередках одночасно. Проаналізувавши "температурну карту" складу, ми побачили - за всіма стелажами у нас температура однакова. Тобто, фактично, збирачі, формуючи замовлення, однакову кількість разів підходять до кожного стелажа ".
Щоб виправити цю ситуацію, в новій топології було введено головне правило: один осередок для одного товару. Після цього всі товари категорії А розмістили максимально близько до столів контролю (після яких товар йде на доставку), товари категорії В - трохи далі, а товари С - в самому кінці.
Нова топологія допомогла не тільки спростити систему функціонування складу "Алло", а й значно прискорити його роботу.
Про роботу зі складським персоналом міркує ТОП-практик логістики з більш ніж 12 річним досвідом, директор з логістики компанії FADO, автор тренінгу «Оптимізація транспортної, складської логістики» в тренінговому Центрі TradeMasterGroup Євген Нікушин в своїй доповіді "Категоризація логістичного персоналу на складі. Практична Робота зі складання категорій персоналу для своєї компанії ".
"Якщо говорити про складський персонал, то це стара дилема: хто повинен працювати на складі - фахівці або універсали?, - задається питанням Євген Нікушин. - Зрозуміло, все залежить від ситуації. Одна людина на складі - від безвиході універсал, а коли їх стає два, ми вже починаємо приймати рішення - а чи потрібно робити фахівцем когось із них ".
Ключове завдання менеджменту - створити такі умови для складського працівника, в яких він зможе повноцінно працювати, вважає Євген Нікушин. Одне з таких умов - матеріальне заохочення за хорошу роботу. Однак далеко не завжди такий стимул відповідає всім завданням компанії. Що, якщо нам потрібен працівник-універсал? Тільки матеріальні блага його не стимулюють - він буде продовжувати виконувати лише частину роботи, яка добре у нього виходить; еволюції не відбудеться.
Євген Нікушин: для такого "стимулювання" він ввів систему категоризації персоналу, яка дозволяє працівнику "заслужити" певну категорію - і носити її, як звання. Погано виконана робота позбавляє працівника "звання" - як і престижу в колективі. Така система дозволяє не тільки мотивувати персонал, а й побудувати ефективну роботу складу.
31 травня в рамках конференції також пройшли Змагання водіїв вилочних навантажувачів навантажувачів. Офіційним партнером змагань виступила компанія Logistic Forklift, яка надала свої автонавантажувачі Goodsense.
Вітаємо переможців змагання, а саме:
1 місце - компанія Агромат
2 місце - компанія Баядера Логістик
3 місце компанія Агромат
Організатор конференції - B2B Медіа-група TradeMasterGroup, вітає всіх учасників XXI Всеукраїнського Дня Логіста з набутими знаннями, корисними знайомствами і новими проектами. До зустрічі на наших наступних конференціях!
_______________________
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua