За результатами аналізу звернень за період *, найбільше запитів і звернень від потенційних клієнтів надійшло на розробку і впровадження комплексних комунікаційних програм (як середньострокових, так і довгострокових) - 37%. На другому місці за кількістю звернень - локальні піар-кампанії в ЗМІ та висвітлення подій - 25%. На третє місце вийшов консалтинг і PR-аудит - 21% від загальної кількості звернень.
При цьому, понад 27% від потенційних клієнтів, які звернулися в агентство, представляли іноземні або міжнародні компанії, відповідно, більше 70% - українські компанії, з яких найбільший інтерес до PR проявили фінансові структури, представники будівельної галузі, а також громадські організації та культурні проекти .
«Пандемія коронавирусу змінила всі маркетингові плани, і це не могло не позначитися на рекламній і PR-галузі. В області PR клієнти діють за 3 основними
сценаріями: перший - скасувати всі активності і «перечекати» кризу, другий - продовжити лише найнеобхідніші активності, третій - скористатися новими можливостями в PR-просуванні, котрі з'явилися з введенням карантину і скороченням маркетингових і піар активностей конкурентів. Зайве уточнювати, що компаній, що діють за першим сценарієм - більшість, а по третьому - досить невелика кількість », - каже Руслана Плис, Account Director Publicity Creating.
«Як не парадоксально, криза відкрила перед багатьма компаніями і цілими галузями нові можливості - згадаймо хоча б бум на ринку поштового та кур'єрської доставки або багаторазове збільшення продажів предметів особистої гігієни. Навіть у тих, хто постраждав від кризи більше за всіх, є шанс вийти з неї сильнішими. Наприклад, організатори виставок або тренінгів можуть генерувати і запровадити абсолютно нові формати участі в своїх заходах, і навіть отримати з цього додаткові вигоди », - вважає Валерій Курейко, Директор Publicity Creating.
«Показово, що саме зараз консалтинг і PR-аудит вийшли на третє місце за кількістю звернень - таке спостерігається вперше за останні 15 років. Ці послуги дійсно стали більш затребувані, адже криза - це вдалий час для того, щоб оперативно розібратися в ситуації, отримати незалежну оцінку та корисні рекомендації від досвідчених фахівців. Будь-яке невірне рішення обходиться в кризу набагато дорожче, ніж у звичайній ситуації. Крім того, у багатьох виникає потреба в перегляді своїх маркетингових інструментів, каналів продажів і цільових аудиторій, а також коригування продуктової лінійки і в уточненні позиціонування », - зазначає Руслана Плис.
Експерти Publicity Creating також відзначають, що з введенням карантину у замовників посилилося бажання обійтися силами своїх співробітників. Але є і зворотна тенденція - в умовах, коли багато працівників скорочені або працюють дистанційно, і немає часу на тривалу розробку або впровадження, підключення зовнішнього фахівця або команди агентства більш ефективно для вирішення актуальних завдань.
Що стосується продуктів і послуг, котрі менш затребувані, то логічно, що це все види оффлайн-заходів, включаючи і прес-заходи Також істотно знизилася піар-активність з боку старт-апів. Навпаки, збільшилася потреба в зв'язках з «внутрішньої» громадськістю (перш за все, з партнерами по маркетинговому ланцюжку), в якісних текстах для корпоративних майданчиків (корпоративні сайти, сторінки в соцмережах), а також в проведенні різних опитувань і впровадженні інших форм зворотного зв'язку.
* Було проаналізовано 52 якісних ліда, що надійшли в компанію по різних каналах за період січень-вересень 2020 р
-----------------
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua