Близько 40-50% туристичних компаній, в основному, невеликих, вже не зможуть відновити свою роботу після карантину. Про це йдеться в результатах опитування Агентства стратегічних рішень ShiStrategies, проведеного серед провідних українських туроператорів.
Згідно з дослідженням, поступове ослаблення карантину не стане панацеєю для галузі туризму. Закриті кордони і припинення авіасполучення змусили керівництво більшості туристичних агентств практично повністю зупинити бізнес, відправивши в неоплачувані відпустки персонал і радикально скорочуючи витрати.
За оцінками ShiStrategies, наведені обмеження, надлишок пропозицій і загроза стагнації підштовхують бізнес до пошуку нових інструментів конкуренції, серед яких і внутрішній туризм.
Однак поки що лише деякі опитані учасники ринку займаються розвитком внутрішнього туризму як альтернативи закордонним подорожам. Такі компанії як JoinUP! і TPG розробляють і пропонують нові туристичні маршрути по Україні, санаторно-курортне лікування, пакетні тури з логістикою, активно займаються промо. У той же час більшість операторів продають тури по Україні «за потребою».
«Розвивати внутрішній напрямок готові одиниці. Притому туроператори налаштовані підвищувати якість послуг вітчизняних готельєрів та задавати моду на подорожі по Україні. Але, бізнес буде готовий бачити в цьому цінність тільки при зворотній готовності держави розвивати бренд "Україна" для українських і іноземних мандрівників, роблячи його конкурентоспроможним», – підкреслила керуючий партнер Агентства ShiStrategies Інна Шинкаренко.
На думку туроператорів, погані дороги, слабка готельна інфраструктура, необ'єктивне співвідношення ціни і якості послуг, що надаються в курортних містах України, перешкоджають повноцінному запуску сегмента внутрішнього туризму, роблячи його неконкурентним порівняно із зарубіжними подорожами. Тому більшість компаній вже почали активно бронювати на липень-серпень тури в Туреччину, Грецію та Єгипет.
Результати дослідження Агентства стратегічних рішень ShiStrategies показують, що ігнорування державою внутрішнього туристичного потенціалу багато в чому пов'язане з ігноруванням потреб розвитку локальної інфраструктури для місцевих жителів. Туристична привабливість України буде підвищуватися тільки з фінансуванням будівництва доріг, інвестиціями в соціальні проекти, створенням передумов для підприємницької ініціативи.
-----------------
Справка о компании:
-----------------
ТОВ «Агентство стратегічних рішень «Ші Стретеджіс» (ShiStrategies) - консалтингова компанія повного циклу: від розробки стратегії до впровадження ефективних рішень.
Компанія надає послуги з комунікаційного, репутаційного, маркетингового консалтингу та з управління великими проектами.
Серед наших клієнтів – Світовий банк в Україні, ЄБРР, група ICU, Міністерство соціальної політики України, ІК Dragon Capital, OTP Capital, Київський часовий завод, група HLP та багато інших великих та середніх компаній, банків та державних структур.
ShiStrategies нагороджено найвищою світовою нагородою у сфері управлінського консалтингу Constantinus Aword від Міжнародної ради асоціацій консультантів з управління (ICMCI) та міжнародною премією Фонду Габріеля Аль-Салема (США) «За видатні досягнення у консалтингу».
Засновник та директор агентства Інна Шинкаренко є акредитованим консультантом ЄБРР.
-----------------
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua