Інтернет-сервіс працює на українському ринку медіа комунікацій вже понад рік і за цей час об’єднав більше трьох тисяч користувачів. Журналістами створено 1140 інформаційних запитів, переважна більшість яких (85%) знаходять відповіді належної якості. Експерти або відразу надсилають готовий текст (чи аудіо-запис), який містить відповідь на поставлене питання, або надають прямі контакти інших знавців, що можуть докладно розкрити тему.
Найбільше користувачів HelpSMI цікавлять розвиток української економіки та соціальні питання. У топ-5 категорій потрапили “Політика”, “Право” та “Бізнес”. Якщо проаналізувати більш вузькі економічні теми, то серед них найбільшою популярністю користуються “Фінанси”, “Інфраструктура” та “Технології”. Запити на інформацію по “Медицині” та “Освіті” найчисельніші у соціальній сфері. Найменше журналісти цікавляться маркетингом і піаром, розвитком електронного урядування та логістики в Україні. Можливо, саме у розкритті останніх тем криються можливості для подальшого розвитку вашого ЗМІ?
“Якщо проаналізувати інформаційні запити за дванадцять місяців, то можна зробити висновок, що послуги HelpSMI перш за все цікаві щоденним виданням, всеукраїнським інформаційним агенціям, регіональним та молодим медіа.”- ділиться інсайтами засновниця сервісу Анастасія Ширіна. “Користь для журналістів від програми є очевидною, але для того, щоб її побачити, треба не боятися технологій, бути відкритим до нових пропозицій, цікавитися розвитком медіа-ринку та хотіти розширювати пул знайомих експертів.”
Як зазначає Анастасія, за допомогою HelpSMI було створено безліч популярних серед українських читачів матеріалів. Найпершою історією успіху стала стаття Укрінформу “Шість обов’язків пацієнтів після медреформи”, яка була написана у грудні 2017 і на сьогодні набрала 9 700 переглядів. Матеріал “Українські заробітчани в Польщі: як зміняться правила”, презентований на сайті 24 каналу, зацікавив 33 000 співвітчизників. Експерти платформи також допомогли журналісту газети “Сегодня” написати хіт про електрокари в Україні. Стаття під назвою “Бум "зелених" машин в світі: чому Україна досі не виробляє електромобілі” може похвалитися 8 700 переглядами і 122 поширеннями у мережі Фейсбук.
Головна пропозиція HelpSMI журналістам - це доступ до людей, які розуміють переваги співпраці з медіа для розвитку власної кар’єри або довгострокового успіху своєї організації. Їх не треба вмовляти дати коментар. Вони з повагою ставляться до дедлайнів. Експерти не зволікають із наданням відповіді, якщо мають корисну інформацію.
“Протягом цього року ми інформували про існування сервісу десятки тисяч потенційних експертів. Але багато хто просто не розуміє, чим стаття у ЗМІ може бути корисною. Витрачати час на опрацювання чергового запиту готові далеко не всі, навіть коли ми говоримо про працівників піар-агенцій, які, здавалося б, професійно у цьому зацікавлені. Створюючи запит в системі HelpSMI, журналіст може бути певен: інформація дійде до найактивніших в Україні експертів з тієї чи іншої тематики, які не обмежуються роботою з двома-трьома “перевіреними” медіа.” - стверджує пані Анастасія.
Запит формулюється один раз та відправляється усім експертам, які є в базі, в один клік. Якщо вас, приміром, зацікавила тема реформування ринку енергетики, то такий запит буде надіслано 199 зареєстрованим користувачам. Хто з них має час та знання для конструктивної відповіді - зв’яжеться з вами електронною поштою.
HelpSMI покликаний модернізувати галузь медійних комунікацій в Україні (подібні технології давно і успішно працюють на Заході, у нас з'явилися тільки минулого року). По-друге, сервіс сприяє відкритості ринку експертних коментарів. Раніше можливість фігурувати в статтях була привілеєм одиниць: тих, хто домігся високих офіційних посад у поважних організаціях, і тих, у кого були особисті зв'язки з журналістами. Тепер все змінюється. HelpSMI дає шанс висловитися всім охочим, а найдостойніші експерти зі свіжими поглядами на проблему стають героями популярних матеріалів. Третє завдання: зміцнення свободи слова і демократії в Україні. Користувачі платформи пишуть не тільки про вплив соціальних мереж на дитячу психіку, хоча і це важливо. Іноді вони намагаються розплутувати складні корупційні схеми, розбиратися, хто правий, а хто винний у гучних скандалах. І останнє. Без перебільшення можна сказати, що HelpSMI сприяє поліпшенню якості української журналістики. Завдяки технологіям отримати потрібний коментар стало простіше. А це означає, що журналісти будуть створювати більше унікального контенту та підходити до вивчення кожного питання із більшою скрупульозністю.
____________________________
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua