Робот для автоматизації бізнес-процесів – це програмне забезпечення, що запускається на комп'ютері користувача. Воно імітує дії людини, виконуючи завдання згідно з відповідними правилами. Роботи обробляють електронні документи, таблиці, взаємодіють з системами обліку та звітності, онлайн-ресурсами та електронною поштою.
Роботизація офісних процесів дозволяє скоротити витрати на 20-40% в повторюваних процесах обробки даних, які можна алгоритмізувати: функції управління персоналом і фінансів, управління ланцюгами постачання, інформаційні технології продажів та клієнтської підтримки. Вона підвищує надійність, точність виконання операцій, знімає пікові навантаження в процесі закриття періоду, міграції даних при впровадженні ІТ-систем, підвищує якість проходження аудиту, знижує рівень операційних ризиків. Програми для роботизації легко опановуються користувачами, які не є ІТ-фахівцями.
Олексій Шмуратко, менеджер, відділ консультаційних послуг з підвищення ефективності бізнесу, EY в Україні: «Відповідно до глобального прогнозу EY 47% професій в розвинених країнах світу з великою ймовірністю будуть автоматизовані протягом найближчих 20 років. Офісні роботи звільняють час цінних співробітників для більш складних та нестандартних задач. Поки робот збирає та групує великі масиви даних про користувачів, людина може придумати успішну стратегію розвитку продукту. Компанії прагнуть максимальної ефективності та готові якомога більше передавати автоматичним системам рутинні операції та процедурний контроль над ними.
Працівникам слід замислитись про те, яка кваліфікація буде і далі потрібна роботодавцям, а які задачі в найближчі 10-15 років будуть передані роботам на виробництві чи в офісі. Компанії, що збираються впроваджувати роботизацію, повинні спланувати навчання для працівників, яких торкнеться автоматизація. У короткостроковій перспективі ресурси для такого навчання можна буде отримати від економії на залученні нових співробітників, а також підвищення ефективності».
Олександра Черникова, менеджер, відділ консультаційних послуг з підвищення ефективності бізнесу, EY в Україні: «Впровадження роботизації вже протестовано в десятках великих організацій по всьому світу. Компанія EY реалізувала більше 100 проектів з інтелектуальної автоматизації для 70 клієнтів в 25 країнах, надавши інструменти обробки даних підприємствам у фармацевтичному, промисловому, телекомунікаційному, банківському і страховому секторах, а також в галузі споживчих товарів. Швидка адаптація цих галузей зумовлена великою кількістю транзакцій та контрагентів, складністю правового поля та рівнем зарегульованості галузі, високим рівнем конкуренції та потребою миттєво реагувати на мінливі ринкові умови».
Процес впровадження роботизації зазвичай починається з короткого «пілотного» проекту. Його результати дозволяють підтвердити цінність для бізнесу з точки розу витрат, часу та якості. Пілотний проект із застосуванням Agile-методів може бути проведено протягом 6 тижнів, із забезпеченням таких ключових результатів, як оцінка потенціалу автоматизації та пріоритизація процесів, конфігурація пілотного процесу, демонстрація, оцінка бізнес-кейсу роботизації та розробка плану реалізації.
Щоб оцінити перспективи впровадження роботизації, необхідно проаналізувати діяльність організації та побудувати операційну модель роботизації процесів на трьох рівнях:
► ресурси (людські, інформаційні, технологічні);
► організаційна структура;
► виконання задач (у вигляді політик та регламентів, бізнес-процесів та показників ефективності).
В арсеналі роботизації є прості в обслуговуванні інструменти для планування задач та моніторингу. Це програмне забезпечення легко масштабується після розгортання пілотного проекту. Робот залишає вичерпну інформацію про всі свої дії в системах, його налаштування спрямовані на забезпечення максимальної інформаційної безпеки.
Суттєва перевага роботизації полягає в тому, що ця технологія не потребує втручання в діючі ІТ-системи. Роботизація бізнес-процесів реалізується в короткі строки на будь-якій ІТ-платформі. Більше того, її впровадження добре інтегрує поточні платформи та ІT-системи. Незабаром наявність роботизації перетвориться на необхідну практику для будь-якої організації, яка захоче вижити у конкурентному бізнес-середовищі.
Олександр Романішин, лідер програми EY Startup Accelerator: «Завдяки цифровим технологіям і глобалізації боротьба за клієнтів ведеться у світовому масштабі. Перевагу отримає той, хто зможе гарантувати надійний, своєчасний та зручний сервіс/продукт, при цьому зберігаючи операційну ефективність. Нові рішення часто з'являються на стику різних сфер та технологій, тому варто не тільки відслідковувати останні розробки, але й ініціювати їх, в тому числі через взаємодію з перспективними стартапами (в сфері штучного інтелекту, роботизації, big data, IoT та інших). Сучасні стартапи набагато швидше запускають чи модифікують свої продукти, ніж більш бюрократичні організації, що використовують велику кількість несумісних застарілих ІТ-систем. Коли працівники виконують багато рутинних задач вручну, у них залишається занадто мало часу для інтелектуальної та творчої роботи, яка створює додаткову цінність та передбачає прийняття складних рішень.
Взаємодія стартапів та великого бізнесу сприяє швидшій валідації ідей та їхньому успішному впровадженню. Зокрема, EY Start-up Accelerator активно взаємодіє як з молодими, так і зрілими стартапами та компаніями, головна мета яких – досягнення прогресу у впровадженні нових технологій. Робота з проектами, пов'язаними з індустрією штучного інтелекту (AI), безпосередньо сприяє розвитку роботизації та автоматизації бізнес-процесів. На даний момент спеціалісти EY співпрацюють з декількома проектами, зокрема, з дослідницьким центром P1:K, який активно розвиває проекти з використанням таких технологій як AI, NLP, ML для сфери освіти та юриспруденції, та лабораторією IoT hub – у сфері технологій на базі Internet of Things та іншими».
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua