10 років тому ринок PR-послуг України оцінювався в $150 млн. Втім, тоді в цю цифру включали все, що стосувалося і реклами, і маркетингу, і pr-бюджетів компаній. Сьогодні ця сума за оцінками експертів першої платформи для журналістів та медіа Deadline.com.ua виросла як мінімум в два рази. На частку великих PR-агенцій, які обслуговують великі холдинги припадає близько $10-15 млн. І сьогодні PR відділи закладають до своїх діджитал-бюджетів SEO, блоги, SMM та інші напрямки. Втім, класичні медіа все ще мають дуже сильні позиції - офіційні повідомлення, новини, якісна аналітика - все це лежить в зоні відповідальності журналістів. Серед понад 1,2 мільйона підприємств лише 10% мають в штаті фахівця з PR. За даними сайту Work.ua, зараз в місяць розміщується не більше 130-150 вакансій для PR-фахівців.
А ось за появу компанії або ньюсмейкера в ЗМІ піарникам доводиться поборотися. У країні налічується більше 40 000 ЗМІ, але це, швидше за «мертві душі». Відвідуваних, з хорошим штатом журналістів - не більше 10 000, телеканалів - близько 100. Державних ЗМІ, які незабаром будуть приватизовані - близько 700. У рік ВНЗ країни випускають близько 2000 журналістів.
Експерти Deadline.com.ua відзначають, що в наявності дефіцит досвідчених PR-менеджерів і прес-секретарів, які вміють грамотно вибудовувати спілкування з журналістами. Серед скарг представників ЗМІ є некомпетентність піарників: постійний PR-спам у вигляді прес-релізів, відсутність аналітики в наданих матеріалах, зриви термінів підготовки матеріалів (дедлайнів). При цьому ні компетентних курсів, ні ВНЗ, що дають адекватну освіту в цій сфері з урахуванням всіх сучасних методів Діджитал-просування просто немає.
Трохи менше 10 років тому на медіа ринку України з'явилися проекти, суть яких досі зводиться до розміщення прес-релізів та замовлення платних статей в ЗМІ. Сьогодні інвестори і IT-компанії мало звертають уваги на ринок ЗМІ і PR. У грудні на медіа ринок України виходить новий проект під назвою Deadline.com.ua, який покликаний прибрати пробіли і некомпетентність в спілкуванні між журналістами і прес-секретарями, а також експертами.
«В середньому журналіст великого медіа повинен створювати близько 3-4 новинних матеріалів у день. А 70% робочого часу витрачається на пошук фактури та її узгодження, - розповідають творці нової платформи для ЗМІ та експертів Deadline.com.ua. - Ми створюємо майданчик, який об'єднає ЗМІ та експертів. Для ЗМІ це миттєвий доступ до тисяч різних фахівців і приплив свіжих думок. Для експертів - можливість потрапити до статті або ефіру, минаючи відділ реклами. Просто за свою професійну думку та оперативність ».
Схожі інструменти існують в західному медіапросторі, але не представлені на належному рівні в Україні. Deadline стане сучасним сервісом з колл-центром для підтримки користувачів, просуванням термінових запитів від ЗМІ з метою швидше отримати якісні відповіді, внутрішнім чатом для прямого спілкування ньюсмейкерів і журналістів. Експертів можна буде знайти не лише по галузі, а й по місту і навіть за ступенем активності і успішності на платформі. «Це гарний час для запуску подібного проекту, оскільки в передвиборний період активізуються не тільки державні структури, а й приватні компанії, які бажають лобіювати свої інтереси, а, значить, боротися за можливість потрапити в публікації. У найближчі 2 роки ринок піар і супутніх послуг зросте на 20-30% », - кажуть в Deadline.
«Ми виключаємо офіціоз і непотрібну роботу в пошуку фактури для ЗМІ. Експерти самі боротимуться за те, щоб надати кращу відповідь », - коментують автори ресурсу.
Deadline запрошує журналістів абсолютно будь-яких ЗМІ, а також відомих блогерів, яким потрібні експерти для колаборації приєднатися до проекту, щоб з 20 грудня 2017 створювати свої нові матеріали до 30 разів швидше і абсолютно безкоштовно.
Також ресурс допоможе з прямим доступом до ЗМІ з боку різних експертів: не тільки зірок, великих компаній, політиків, але і МСБ, чия думка затребувана.
У Deadline відзначають, що досягнуто попередніх домовленостей з групою інвесторів з розвитку проекту в Україні протягом наступних 12 місяців. Склад інвесторів не розголошується. Над створенням платформи протягом 6 місяців працювала команда з 12 осіб.
У планах платформи розвиток професійних рейтингів експертів і ЗМІ, а також проведення національних премій - найбільш активним експертам і ньюсмейкерам, а також ЗМІ та окремим журналістам. Сервіс планує проведення першої національної премії вже в 2018 році.
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua