Хороша екіпіровка мотоцикліста здатна вберегти його від травматизму, а часом — зіграти вирішальну роль в порятунку життя при дорожньо-транспортних пригодах. Мотоциклетні шоломи мають першочергове завдання — захистити голову райдера. Тому перед початком нового мотосезону переконайтеся, що ваша екіпіровка підготовлена до нього, як і мотоцикл. Врахуйте, що сертифікований мотошолом — не тільки гарантія безпеки. Це також комфорт, хороша аеродинаміка, звукоізоляція, вентиляція та хороший огляд.
Випадкові падіння — причина для заміни чи ні
Від багатьох можна почути, що заміняти мотошолом необхідно, якщо він випадково впав. Але чи так це насправді? Найбільший міф: якщо шолом впаде, наприклад, з припаркованого мотоцикла або просто з рук, то його слід замінити. Можете собі уявити, що хтось викинув дорогий аксесуар тільки тому, що він вислизнув на асфальт?
Необхідність заміни буде залежати від того, наскільки сильно або невдало він впав. Тому після падіння потрібно перевірити шолом на предмет тріщин і відколів. Їх наявність значно знижує захисні його властивості. Якщо візуально не видно жодних пошкоджень, але ви про них все одно турбуєтеся, тоді краще пошукати заміну.
Навіть якщо у вас не було падінь і мотошолом не вислизав з рук, огляньте зовнішню його оболонку на наявність вм'ятин, глибоких подряпин або інших пошкоджень. Можливо, хтось інший випадково скинув цей предмет екіпіровки з полиці та не сказав вам про це.
Вік мотоциклетного шолома: на що впливає
Коли слід міняти старий мотошолом на новий, якщо ви його носите кожен день? Існує негласне правило, згідно з яким міняти мотоциклетний шолом потрібно кожні п'ять років. Його вік, пошкодження та природний знос можуть вплинути на повноцінний захист. Матеріали, з яких виготовлена ця захисна екіпіровка, поступово руйнуються під впливом навколишнього середовища (сонце, дощі) і втрачають свої захисні властивості. Тому загальна експлуатація шолома з ABS пластику або полікарбонату триває близько п'яти років, термін експлуатації мотошоломів з композитних матеріалів — близько семи років.
Ще одна причина, по якій рекомендовано замінити стару захисну екіпіровку після закінчення п'ятирічного терміну служби — це те, що сучасні технології виробництва і матеріали постійно удосконалюються. Тому новий мотошолом запропонує вищий рівень захисту та комфорту. Також в ньому буде реалізовано ряд додаткових зручних функцій, які забезпечать райдеру комфортну їзду на мотоциклі.
Підкладка шолома з часом також втрачає свою ефективність і приходить в непридатність. Тому рекомендовано виконати такі дії:
- Зняти м'який вкладиш-підкладку.
- Перевірити внутрішній EPS шар на наявність пошкоджень. Якщо піна має вм'ятини або тріщини, то найімовірніше такий шолом потерпів удар і експлуатуватися вже не може.
- Вимити або замінити вкладиш, якщо це необхідно.
Врахуйте, що часта пітливість голови поступово руйнує підкладку. Вона також з часом розношується та стає вільнішою.
Коли без заміни не обійтись
Якщо мотоциклетний шолом не відповідає мінімальним вимогам безпеки і не сертифікований за стандартами ECE, DOT або SNELL, тоді варто задуматися, чи зможе він взагалі захистити райдера під час аварії. Коли мова йде мова про сертифіковану захисну екіпіровку, то вона досить надійна. Не зважаючи на це, мотошоломи вважаються одноразовим продуктом. При зіткненні, падінні з мотоцикла та після аварії такий аксесуар потрібно обов’язково замінити.
Як продовжити термін служби шолома
Більшість якісних мотошоломів витримує легкі удари без будь-яких ушкоджень, але це не означає, що їх можна недбало експлуатувати. Аксесуар потрібно зберігати в прохолодному, сухому місці. Не варто ставити в нього важкі предмети, які можуть деформувати внутрішній поглинальний шар при падінні.
Можна продовжити термін служби й підкладки, якщо на голову одягати підшоломник-балаклаву. Таким чином, вкладиш доведеться менше прати.
Не варто купувати б/у шолом, тому що ви не знаєте, скільки йому років і як він експлуатувався.