За підсумками, більшість опитаних респондентів споживають мед протягом усього року (70%), тільки в холодну пору року мед споживають 19%, а час від часу протягом року (тобто в різні сезони) - 11% опитаних.
Коментарі споживачів: «Їмо мед постійно всією сім'єю, цукор не вживаємо взагалі», «У нас вдома завжди є натуральний мед», «Намагаюся харчуватися натуральними продуктами, і мед серед них є обов'язково», «У мене двоє дітей і літні батьки - для них особливо важливо зміцнювати імунітет, і натуральний мед тут незамінний ».
Основними факторами вибору постачальника меду для респондентів є: натуральність (57%), асортимент продукції (можливість вибрати різні види меду, в тому числі, в різній фасування) - 16%, і ціна (15%). При цьому, наявність і зручність доставки важливо для 12% опитаних.
Коментарі споживачів: «На ціну звичайно дивлюся, але головне щоб мед був якісним», «Добре, коли є з чого вибрати, причому в будь-який час року щоб був асортимент. Таке правда нечасто зустрічається »,« Для мене важливо, щоб ціна відповідала якості »,« Натуральність - головне, інакше немає навіть сенсу купувати »,« На базар не ходжу, там одні продавці і часто продають фальсифікат».
Найбільш поширеним каналом покупки меду є Інтернет (47% опитаних) і постійний постачальник (28%). 8% опитаних купують мед на ринках, 10% - у знайомих і 7% - в роздрібних магазинах. Цікаво, що при купівлі меду в Інтернет-магазинах 72% споживачів вважають за краще купувати продукцію безпосередньо у пасічників.
На питання про найбільш популярних видах меду, більшість опитаних назвали мед з липи (41%). В цілому, різнотрав'я (різні види, в тому числі лісовий, луговий і т.д.) вважають за краще 38% опитаних, мед з соняшнику - 23%, гречку - 15%, білу акацію - 12%, і ще 9% опитаних назвали інші , більш рідкісні, види меду (наприклад, бортевой, ріпаковий, фацелієвий і т. д.)
З ініціативи Publicity Creating, респондентів також попросили висловити свою думку з приводу негативних Інтернет-публікацій про мед, які зустрічаються час від часу в Інтернеті.
Абсолютна більшість опитаних (98%) відповіли, що ігнорують такі публікації, при цьому більше 80% опитаних назвали основними емоціями, які виникають у них після ознайомлення з такими матеріалами - це «здивування» і «обурення».
Думка споживачів: «Мед менш корисний, ніж цукор? Це ж маячня!», «Не знаю, хто таке пише, може виробники цукру або кондитори, але кожна розумна людина, мені здається розуміє користь натурального меду»,«Мед це продукт, користь якого доведена століттями, що тут ще додати?»,«якісь горе-дієтологи, щоб привернути до себе увагу напевно таке пишуть, це просто смішно»,«Зрозуміло, що мед, як і будь-який інший продукт, треба вживати з розумом, без надмірностей, але в іншому це унікальне природне джерело нашого здоров'я».
«Підсумки опитування підтвердили, що в Україні споживачі, які є прихильниками натурального меду, сприймають його радше як необхідний продукт харчування, а потім вже як лікувально-профілактичний засіб, і лише після цього - як десерт. При цьому, варто нагадати, що для отримання максимальної користі для організму, натуральний мед потрібно вживати регулярно, незалежно від пори року», - коментує Руслана Плис, Account Director Publicity Creating.
* Опитування проводилося методом структурованого телефонного інтерв'ю, серед клієнтів Інтернет-магазину «знатних Мед», в ньому взяли участь 109 респондентів з Києва та інших міст України (Одеса, Харків, Дніпро, Львів, Кривий Ріг, Тернопіль).
-----------------
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua