В обговоренні взяли участь: керівник відділу сприяння торгівлі та інвестицій Посольства Республіки Польща в Україні – Анджей Ґрабовскі, заступник директора департаменту торговельно-економічного співробітництва Міністерства економічного розвитку і торгівлі України – Олександр Громов, Голова Правління МГО «Міжнародне Товариство Польських Підприємців в Україні» - Іренеуш Дерек, старший менеджер PwC Україна - Патшик Магдалена, директор представництва ТзОВ "МДМ-Україна" – Андрій Колісник.
Експорт товарів з Польщі до України демонструє стрімку динаміку. Щорічно вартість експорту з Польщі до України становить 5,27 млрд. дол. США. В 2013 році, лише з січня до серпня, до України потрапили продукти вартістю 3,69 млрд. долл. США, що майже на 13% більше ніж в аналогічний період попереднього року.
Анджей Ґрабовскі оголосив старт кампанії «Made In Poland», націленої на покращення іміджу Польщі серед іноземних підприємців та дослідження найбільш перспективних експортних галузей польської економіки для України. Серед 15-ти галузей, що досліджуються в рамках кампанії, Анджей виокремив три найбільш ефективні: «Ми повинні розвивати наш експорт у ще більшій кількості напрямків. Пріоритетні галузі для українського ринку – меблева промисловість, будівництво та косметична галузь, - повинні збільшити свій потенціал». Майже 90% виготовлених у Польщі меблів експортується за кордон. В 2012 році вартість експорту в цій галузі перевищила 8 млрд. дол. США.
Анджей Ґрабовскі також заявив про важливість вступу України до ЄС та підписання угоди про зону вільної торгівлі, посилаючись на дані, за якими експорт Польщі збільшився у 9 разів після вступу до ЄС.
Дані про динаміку товарообігу та інвестицій між Україною та Польщею навів заступник директора департаменту торговельно-економічного співробітництва Міністерства економічного розвитку і торгівлі України - Олександр Громов: «За результатами 2012 року Польща займає 5-те місце серед країн світу за об’ємом товарів та послуг, поступаючись лише Росії, Германії, Китаю та Білорусії. В 2012 році об’єм торгівлі між Україною та Польщею склав 6,5 млрд. дол., з позитивною динамікою 3,3 % відносно 2011 року. Дуже важливо, що ця тенденція росту товарообігу між країнами продовжується і в цьому році. За результатами 1-го півріччя Польща вийшла на 4 місце серед країн світу в українській торгівлі з об’ємом 3,2 млрд. дол. та приростом 2,8%. Також продовжується позитивна динаміка в торгівлі послугами. В 2012 році об’єм торгівлі послугами виріс на 17% відносно попереднього року і склав 317 млн. дол., а експорт - 141 млн. дол.., зі збільшенням на 5%, в той час як імпорт - 176 млн. дол. зі збільшенням на 28%».
Старший менеджер PwC Україна Патшик Магдалена представила результати звіту Світового Банку, котрий дослідив місце України у рейтингу країн за різними категоріями, аналізуючи бізнесові процеси вітчизняних фірм у порівнянні з даними підприємств інших країн. «Світовий банк відмічає, що в Україні проведено багато реформ: у 8-ми із 10-ти категорій відбулися позитиві зміни. Найбільший успіх України – підйом на 145 позицію за категорією отримання дозволу на будівництво. Крім того, у порівнянні з минулим роком, Україна піднялася на 28 місць у рейтингу, де беруть участь 189 країн. Це найкращий результат серед країн-учасників дослідження. В 2013 році Україна займає 112-ту позицію у рейтингу, а Польща – 45-ту», - підкреслила Магдалена Патшик.
Україна – один з головних об’єктів експорту будівельних матеріалів з Польщі на найближчі роки. Відповідно до рапорту „Ринок будівництва в Польщі та аналіз закордонних ринків в обсязі експортних можливостей польського будівельного сектору” Україна, Росія та Казахстан – головні об’єкти експорту будівельної галузі Польщі. Про успіхи польських підприємців на міжнародних ринках свідчить вартість експорту польських будівельних матеріалів, яка демонструє темпи зростання на рівні 13% з моменту вступу Польщі до ЄС. Андрій Колісник, директор представництва ТзОВ "МДМ-Україна", як представник бізнесу будівельної компанії, яка активно співпрацює з польськими підприємствами, вказав на основні проблеми польського бізнесу в Україні, серед яких – контрабанда, застарілі норми та відхід від них, а також проблема сприйняття польського товару як неякісного, що пов’язано з ментальним та історичним аспектом.
Голова Правління МГО «Міжнародне Товариство Польських Підприємців в Україні» – Іренеуш Дерек наголосив на перевагах польських компаній, до яких відносяться: якісна сировинна база, інноваційні методи виробництва, сучасна технічна інфраструктура, а також кваліфіковані кадри.
За даними Euromonitor International (2012), вартість експорту польської косметики за останні 10 років збільшилася з 571 млн. євро до 3,1 млрд. євро. Середньорічний темп зростання склав 25%. Завдяки такому швидкому і успішному розвитку, ринок експорту польської косметики і засобів особистої гігієни займає нині шосте місце в Європі за вартістю.
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua