Пошуковий портал КОМПАСС » Новини українських компаній » Авто і транспорт » 2020 » Серпень » 19 » Висновок щодо Проєкту наказу Державіаслужби "Про затвердження Змін до Авіаційних правил України"

Розміщення новин компаній

Висновок щодо Проєкту наказу Державіаслужби "Про затвердження Змін до Авіаційних правил України"

Авіаційний Комітет Торгово-Промислової Палати України проаналізувавши проєкт наказу Державної авіаційної служби України «Про затвердження Змін до Авіаційних правил України «Порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній» (далі – Проєкт наказу), опублікованого на офіційному веб-сайті Державіаслужби 18 червня 2020 року.

Відразу зазначимо, що під час консультацій з Міністерством інфраструктури України та Державіаслужбою, представники окремих авіаперевізників надали свої висновки ти зауваження до запропонованого Проєкту наказу, які були врахованні та погодженні.

Хронологія розгляду:

Що передбачалося цим Проєктом наказу спочатку:

  • пропонувалось надати право Державіаслужбі анульовувати чи обмежувати права авіаперевізників на експлуатацію повітряних ліній, щодо яких міжнародним договором України та домовленостями між авіаційними органами влади держав, уповноваженими на укладання таких домовленостей, передбачені обмеження щодо частоти перевезень та/або кількості призначених авіаперевізників і всі такі частоти зайняті іншими авіаперевізниками, але не використовуються ними повністю або частково протягом 6 місяців.

Зазначимо, що чинною редакцією анулювання чи обмеження права авіаперевізника вирішувалось, якщо він частково або повністю не використовував надані йому права протягом 12 місяців. Тобто більше ніж в два рази.

Зауваження до Проєкту наказу:

  1. Проєкт розроблено в період дії обмежувальних заходів з метою запобігання поширенню вірусної інфекції «COVID – 19» під час яких зупинені майже усі повітряні перевезення з травня 2020 року.
  2. Проєкт має низку корупційних ризиків, один з яких – це надання  необмежених повноважень Державіаслужби на перерозподіл ринку авіаційних перевезень на свій власний розсуд, адже законодавство України не містить чітких механізмів для незастосування вищезазначеного Наказу.
  3. Не враховано сезонний характер авіаційних перевезень (попит на авіаційні перевезення у літній сезон значно відрізняється від попиту у зимовий, що відображається і на кількості виконуваних рейсів і на напрямках здійснення перевезення).

 

«Зауваження від Авіаційного Комітету були у двох основних негативних складових такого непрозорого «перерозподілу»:

По-перше, він можливий за умови якщо перевізник не використовує свої права на використання польотів через причини, які від нього не залежать, в тому числі, і через введення обмежень урядом на повітряні перевезення. 

І друге – це закладені у запропонованому Проєкті умови для прояву корупції, приватних інтересах, можливого отримання неправомірної вигоди посадовими особами ДАСУ у лобіюванні тих чи інших авіаперевізників для отримання певних маршрутів (польотів). Такий чинник обов’язково породить необ’єктивність та непрозорість даного запропонованого механізму «перерозподілу», а головне це є загрозою у створенні неконкурентного середовища серед авіаперевізників та частково в авіаційної галузі» - наголосив прес-секретар Авіаційного Комітету Олександр Куліковський.

Також, важливим є той факт, що Державіаслужба таким рішенням ще більше ускладнила б існуючі і так складні на сьогодні умови на ринку авіаперевезень, адже перевізники вже не використовували надані їм права на експлуатацію повітряних ліній в повному обсязі протягом 6 місяців саме через існуючі обмеження. На відмінну від України, уряди більшості країн світу навпаки вживають усіх заходів для допомоги авіаційній галузі: звільнення авіаперевізників від деяких зобов’язань, виділення фінансової допомоги, стимулювання галузі, тощо, для стимулювання самої галузі.

«Хочу зазначити і на тому, що під час такого «перерозподілу» повітряних ліній і отримання певним перевізником права на експлуатацію їх, не є єдиною підставою для початку комерційної експлуатації. Головна умова – це отримати таке право комерційної експлуатації лінії від країни, куди відбуватимуться авіарейси. В свою чергу, для отримання такого права авіаперевізник має надати відповідний пакет документів до авіаційної влади країни призначення, та отримати погодження, після чого відбувається укладання необхідних договорів, вирішується питання щодо оподаткування, іншого, що займе не менше 8 місяців» - зазначив Олександр Куліковський. 

На щастя, після тривалих консультацій та наданих зауважень Державіаслужбою було прийнято та погоджено майже усі зазначенні зауваження авіаперевізниками і основне - це залишено без змін умову для анулювання чи обмеження права авіаперевізників для використання наданих повітряних ліній, якщо він частково або повністю не використовував надані йому права протягом 12 місяців.

 Також, хочемо наголосити і на тому, що усі можливі подальші внесення змін до нормативно-правових актів мають бути попереднього обговоренні та узгодженні з представниками авіаринку, з дотриманням розумного балансу в галузі, об’єктивної оцінки стану речей в якій знаходяться учасники ринку, та виключення ручного впливу «перерозподілу» використання повітряних ліній, іншого, посадовими особами Державіаслужби.   

________________________________________




Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua
Служба новин компанії КОМПАСС Україна | Прочитано: 752 |
Довідник підприємств України,
Європи, Америки, Азії та Африки!

Тільки достовірна інформація!
Бази даних підприємств України,
Європи, Америки, Азії та Африки!

Електронні та онлайн довідники!

Останні новини компаній по темі

Всі новини компаній ...
Сайт управляється системою uCoz